Někdo nás možná bude kritizovat za použití titulku, že Matouš Rajmont nechce Karlose v Lucerně. Všichni víme a je to lehce dohledatelné, že v několika rozovorech se Matouš zmínil, že si je moc dobře vědom toho, že kdyby měl Karlose na startovce, tak má Lucernu v podstatě vyprodanou. Stejně tak všichni víme, že ho rád uvidí i v hledišti, jako diváka. Pokud dokážete vyčíst z řádků níže, jak je to myšleno, tak jste tu správně, pokud hledáte senzaci, tak “hrom” má jinou www adresu.
Prvním hostem podcastu MMA BEZ MASKY v roce 2022 byl Matouš Rajmont. Celý rozhovor ke shlednutí zde.
Řeč přišla na rodinu, na Lucernu, jak vnímá současnou situaci v Boxu a vůbec v bojových sportech, včetně MMA.
Ale i například o jeho hereckých začátcích a spojení s hereckou rodinou.
{ Ivan Rajmon – režisér, Iva Hutnerová herečka. }
“Spojení s mámou a tátou se nevyhýbám, ale není to tak, že bych měl díky nim ušlapanou cestičku. Když jsem dělal zkoušky na DAMu, tak to byl právě můj táta, který mě ze zkoušek vyhodil. “
{ V té době byl Ivan Rajmont šéfem činohry Národního divadla. Přišla pak i otázka jak se vlastně Matouš dostal k herectví a k roli ve filmu Kvaska }
“Mě někde viděla Mirijam a tím jsem se vlastně dostal ke Kvasce. Prostě se jí hodil takový potetovaný týpek. A díky boxu jsem se zkrátka dostal k rolím takových “zmrdů”. Umím se poprat, nejsem hezký, umím Rusky. Občas se to pak přenáší do toho běžného života a je milý, když se mě sestřičky ptají na některé věci. Pak je taky vtipný například, když se mě v Albertu zeptá pokladní, jestli mi ten Pepan ty peníze dal. Jenže já, tím, že ty seriály nesleduji, tak jsem úplně mimo. A vůbec najednou nevím, kdo je nějaký Pepan. Ono je rozdíl pokud člověk točí film, pak dokáže do sebe dostat i víc informací, nejenom, co se týkají jeho postavy. U seriálu je to jiné. Zvláště u těch které mají x desítek dílů a několik dějových linek. Ale není to tak hrozný, že by mě někdo chtěl zbít za to, že jsem někde hrál nějakého zm.da”
{ Otázka padla i na KO Magazín kolik hostů měl a na to jestli měl nějakého komplikovaného hosta. }
“Těch dílů KO Magazínu bylo 93, hostů daleko více. Mám radši, když je tam více jak jeden host. Tak nějak to lépe ubíhá a je stále o čem hovořit. Ale trošku mě dostal Václav Mikulášek, který se hned na začátku přihlásil o slovo a prohlásil “Jsem gay.” Svým způsobem jsou právě rozhovory s takovýmito blázny nejlepší. Teď nevíš, co máš dělat. Za kamerou ještě čekal Bechtolt. No pak máš zas hosty ve stylu “ty máš zápas?” “ano” “a co příprava?” “dobrý”. S těma “bláznama” je to prostě super pracovat.
Samozřejmě mám v živé paměti i rozhovot s Karlosem. Mu říkám já jsem někdě četl, že sbíráš motýli. Najednou se mi tu rozpovídal, vysvětloval jak má sbírku motýlů, jak je chytal. Světýlka v očích. Pak si asi vzpomněl, že je taky ten drsný zápasník, zlom a “…mám i krokodýla.”
Hosty si vybírám. Ještě se mi nestalo, že by tam byl někdo s kým by nešlo udělat rozhovor, nebo který by mi dokonce vyloženě nesedl. Jednou jsme tam měli hosta, co mluvil hollandsky, ale ten model s překladatelkou. No nebylo to úplně ono. Absolutně jsem nevěděl, co říká, musel jsem vždy počkat na překlad. To byl asi jediný díl, kde to bylo zkrátka těžší a taky asi jediný díl, který jsem si představoval jinak. Víš jak, pokud máš hosta, co ti dokáže na jednoduchou otázku vyprávět desetiminutový příběh, tak je to super. Ale ano měl jsem i pravý opak s hostem, který měl jednoslovné odpovědi. Nechci úplně říkat, kdo to byl, to ať si každý najde.”
{ Který host byl nejlepší? }
“Úplně nemůžu říct, který host byl nejlepší. Ale zajímavý byl rozhovor s Jiřím Procházkou. Týpek od kterého absolutně netušíš, co od něho můžeš čekat. Aspoň do doby než mu zazvonil telefon a “… jak zítra, dneska musí být ty trička.” Aura samuraje najednou byla pryč a ukázala se jeho lidská stránka. Prostě potěšila mě ukázaná, ta jeho lidskost.
S některými hosty je to samozřejmě těžší, dostal jsem třeba spoustu hejtů k tomu jak lezu Ondrovi, kdoví kam. A jaký prý mám vztah k Ondřeji Novotnýmu. K někomu prostě máš větší respekt. Je pro Tebe větší autorita. A to potom je ten rozhovor zkrátka trošku o něčem jiném. Já Ondru Novotného respektuji jako moderátora, dělá to dobře. V MMA vybudovali něco neskutečného společně s Palo Nerudou. Ptal jsem se ho, když jsem ho měl jako hosta, co říká na komenty on. A on mi říká: Já to nečtu. Ono svým zůsobem je lepší ty blbé komenty prostě nečíst. Hejteři budou pořád.
Převážná část těch hostů jsou kámoši, a samozřejmě pokud tam máš hosta se kterým máš vybudovaný nějaký vztah tak holt se k tomu hostu budeš chovat jinak. Zkrátka pokud tam budu mít Pína, tak mu nemám problém , když přijde řeč na fotbal říct, že mu zkrátka balón vadí. Prostě protože to tak je.”
{Samozřejmě nemohl chybět ani dotaz na Lucernu. Kterou začali dělat společne s Mirkem “Mimino” Pekem. }
Udělal jsem chybu, že jsem nevynechal loňskou Lucernu. A to byl průser. Dva dny před akcí mi udělali totální lockdown. A to zkrátka v tom boxu, když jsou kluci tři měsíce v přípravě, to prostě nejde jim říct. Přípravu můžeš hodit do koše. Tak jsme Lucernu udělali a trošku se z toho ponalučili.
Letos naštěstí diváci mohli být. Sice s nějakými podivnými restrikcemi, které tady nechci úplně rozebírat. Ale rozhodně to bylo lepší než minule. Je pravda, že po skončení Lucerny v podstatě už začínám připravovat další ročník. Ale já těch aktivit mám víc. Na druhou stranu jsem takový, že chci mít nejpozději v březnu jistotu, že ten základ, co se týká Lucerny mám finančně pokrytý. Prostě nechci být za pankáče jak jeden nejmenovaný pán z jedné nejmenované bývalé organizace o třech písmenech. I když loni jsem se taky pořádně orosil. A když to nebylo úplně moje chyba, měli jsme co dělat, abychom dostáli všem závazkům. Je spousta věcí, které řešíme až třeba v listopadu. Ale to hlavní chci mít vyřešené během března.
Ono si to málokdo umí představit Ale s tou Lucernou je spojena spousta věcí. Zavření Štěpánské, zábory pro přenosové vozy. Všechny věci musíš nanosit, tahají se přes tři patra. Prostě je to mnohem složitější než někde ve velké hale, kde to přivezeš na kamionu a spoustu věcí prostě nemusíš řešit, protože ta hala je na pořádaní takových akcí už připravená.
Přiznávám, pohrával jsem si i s myšlenkou udělat to někde jinde, nechat název Lucerna. Ale ta atmosféra je prostě nenahraditelná. Tam dole jsou tři šatny 3×3 metry, prostě třicáté léta Lucerna. Styl Pěsti ve tmě. Ne, nebudu to měnit.
Museli jsme dodržet nějaké restrikce dali jsme je na stránky a najednou čteš komentáře ve stylu “komedianti, kovidový fašisti atd.” prostě takové šílenosti. “
{ Kde vzniknul nápad na BOX v Lucerně? }
“Já, Mimino {Miroslav Mimino Pek}, myslím, že to byl listopad a Míra: “neuděláme nějakou galu v Boxu na konci roku?”. Ptal jsem se ho “..a kdo tam bude? Je to za měsic.” a Míra “..to je v pohodě já jim zavolám, těmhle klukům. Oni určitě přijdou.” A tak nějak to vzniklo. On se postaral o boxery, já o to ostatní. Pak se mě ještě ptal: “A neuděláme k tomu nějaký image?” Ok tak jsme dali třicátá léta, Lucerna. Přiznám, první ročník jsem byl z toho krapánek nervózní. Pak vidím jak tam Mimino přišel k jednomu kamarádovi a říká “jak tady můžeš sedět v týhle mikině?” Další rok tahle banda kolem tohoto kamaráda klobouky, šráky. Zkrátka ve velkém stylu. Prostě k Lucerně to patří. Pravda úplně si nedokážu představit ještě zakouřenou Lucernu od doutníků, i když to byly taky třicátá léta. Kor v Lucerně, kde ta klimatizace není nějak super. “
{ Co se týká datumů jsi nějak v komunikaci s ostatními promotery? }
“My jsme měli vždy stabilní datum. V podstatě se všemi, co chtěli být nějak v kontaktu, tak v kontaktu jsme, kromě toho jednoho nejmenovaného. Dokonce jsem uvažoval i o změně datumu. Protože ten závěr roku se v téhle době nezdá být úplně nejťastnější. Ale nechám to tak. Stejně tak jako nebudu už měnit místo.
Minulý rok to byl průser. V den D se mi úplně vše otočilo. Totálně se mi vynuloval příjem a nové peníze dva dny předem už neseženeš. A najednou před sebou valíš balvan, který někam musíš dovalit. Vstupenky na loňskou Lucernu máš prodané. Ale diváky jsi nemohl pustit. Náklady ti zůstali, protože jsi ten galavečer udělal. Nejde lidem říct vy jste si koupili vstupenky na loňskou Lucernu. A letos máte smůlu. Od státu nic nedostaneš. Ty ti akorát řeknou. Vždyť víte, že byl covid. Tak proč to pořádáte? Mým hlavním oborem je produkce akcí pro lidi, ne galavečerů boxu. Mým cílem je udělat akci, kde bude 2tis 3 tis. lidí. Ale jak mám pořádat akce, když tam nemůžou být lidi. To si rovnou můžu otevřít půjčovnu snowbordů v Káhiře a bude to lepší bussines.
{ Co říkáš na novou organizaci Tohle je Box. }
Co se týká nové organizace Tohle je Box. Nechci ji brát jako konkurenci. Jsem velkým fanouškem klasického boxu. A vždy budu rád pokud tady bude existovat někdo, kdo ten box bude někam posunovat.
Jen bych se rád vyjádřil k jedné loňské kauze v této souvislosti. Minulou Lucernu jsme stavěli na odvetě Vasil Ducár vs Václav Pejsar. Protože si tu odvetu přál Venca a Vasil s ní souhlasil. A dávala i sportovně smysl. Byli jsme domluveni na penězích 150K pro Vasila 100K pro Vencu, jako vyzyvatele. Dle mého, na České poměry v Boxu, slušné podmínky. Na tyto peníze jsme měli sponzora. Dohodli jsme se bez smlouvy. Nikdy jsem neměl s nikým podepsanou žádnou smlouvu, co se týká Lucerny. Vždy to vše bylo na podání ruky. A vše jsme z naší strany vždy dodrželi. Dva měsíce na to, co jsme s touhle informací vyšli ven, Venca Pejsar podepsal smlouvu s nově vzniklou organizací Tohle je Box. Nic proti Vencovi. Ok, já mu to přeju. Doufám, že ho to v jeho kariéře posune. Následně jsme byli v kontaktu s Lukášem Konečným. A ten mi říká “Venca, ale nebude zápasit v Lucerně. Prostě nebude zápasit v Lucerně.” A najednou jseš prostě v háji, protože to promo jsi stavěl právě na odvetě Vasila s Vencou. Ze sportovního hlediska to chápu. Teď bude Venca zápasit možná za lepší peníze, než by zápasil u nás. Na druhou stranu odvetu chtěl Venca. Neberu je jako konkurenci, jsem rád, že existují. Ale mám názor, že je lepší když zápasí ti nejlepší s nejlepšími. Jediný, co jsme udělali špatně, že jsme neměli podepsanou smlouvu s Vaškem Pejsarem. A teď se do nás pustily některá média, novináři kolem Lukáše Konečného, jak je možné, že jsme neměli podepsanou smlouvu a že jsme pitomci atd. K tomu můžu říct jen to, že Lucerna vždy fungovala a vždy fungovat bude na podání ruky.
Já jim přeji ať fungují. Pan nejmenovaný novinář kritizoval, že jsme měli tiskovku v klubu Goldfinger a že jsme tím degradovali box. Jenže pan dotyčný novinář už nezmínil, že Goldfinger byl náš partner, který vyplácel vítězi šek ve výši 100K.”
{ MMA je teď na výsluní. Mě přijde, že tady chybí v boxu takový někdo jako Karlos Vémola. Kdo by ty stojaté vody toho boxu trošku rozvířil. }
“Karlos Vémola pro ten sport udělal neskutečně mnoho. To je prostě fakt. Jak já říkám i ta poslední paní v Albertu u pokladny ví, kdo je Karlos Vémola.
Na druhou stranu já pořád beru box jako gentlemanský sport a nemyslím si, že do toho úplně patří nějaké trash talky. I když je třeba taky dělal Muhamad Ali. Zkrátka jsem rád, když ty kluci na těch staredownech nejančí, nestrkají do sebe. Nevím, co z toho je jenom hra a co je myšleno vážně. Ja nevím, asi jsem stará škola, mě to prostě děsí, i když u Karlose mi to třeba nevadí. Líbil se mi Vasil s Vaškem jak k tomu přistupovali. Z Karlose ten trash talk jde tak nějak sám, prostě to v sobě má. Ale těžko to můžeš chtít po někom, kdo to nemá v krvi. A to pak prostě poznáš. To je jako by si chtěl po Zounarovi, aby hrál akčního hrdinu a skákal ze skal. Prostě k někomu to jde, k někomu to nejde.
Tady je v boxu Vasil Ducár, takový Mirek Dušín českého Boxu, kde je vše správně. Ale těžko si dokážu představit jak tady rozjíždí nějaký trash talk.
Ano souhlasím, že třeba na Vaškovi Sivákovi by něco takového postavit šlo. Ale já osobně budu rád, když tohle v Lucerně nebude. Jsem zastánce vzájemného respektu, úcty k soupeři. Netvrdím, že si musí říkat jak jsou krásní. Ale aby to vypadalo jako na staredownech těch youtuberů. To snad radši ani nechci komentovat. Nechci tu akci shazovat, ale přijde mi divné, když si tady nějaký “Franta Vomáčka” dovoluje do někoho strkat. To je co? Já vyrůstal v generaci Vrňata atd., kteří i když něco už dokázali, tak jsou stále pokorní. Karlos tady začal rozjíždět trash talk, ale v době kdy už měl za sebou minimálně to, že se jako první zápasník z ČR dostal do UFC. Prostě nejsem úplně krevní skupina Vaška Siváka. Já ho repektuji jako zápasníka, je super. Viděl jsem spoustu jeho zápasů, ale zkrátka nejsem úplně tím fanouškem takového toho vyhroceného chování. A nejsem přesvědčen, že bych něco takového chtěl v Lucerně. Vím, že tři roky zpátky to chtěli po Šourovi s Pejsarem. Prostě po klucích, co se znají mnoho let. A prostě nemůžeš najednou po nich chtít, že mají po sobě jít. To prostě nejde.
Tady není žádný tradiční galavečer boxu. A je pravda, že tady v boxu taky chybí něco, co se v MMA povedlo Oktagonu. Jak vybudovali ten příběh zápasu století. To bylo tak dokonale připravené, prostě to bylo v topu.
{ K tomu jen dodáme, že reklama s Janem Krausem už byla taková pomyslná třešnička na tom dortu. }
Všichni najednou věděli, že je zápas století a chtěli to vidět. Ono to není úplně jen o té práci těch fighterů, ale i o práci promotérů. A samozřejmě musejí s tím umět naložit. Oktagon opravdu má tyhle věci zmáklý. Když jsme teď měli Lucernu, byli s námi pořád v kontaktu. Natočený super videa. Ono to není o tom, že vyjde článek na serveru, který čtou dohromady čtyři lidi, že někde je nějaký galavečer.
S tím si musíš koncepčně vyhrát a tady zatím není nikdo, kdo by to uměl na takové úrovni jako to umí Oktagon v MMA. Protože ty organizace v boxu tady ani v podstatě nejsou. Pokud by jsi měl nějakého boxéra, kterého by jsi chtěl vybudovat, posvítit na něj. Tak tady v podstatě není režisér za kterým by jsi mohl přijít. My taky nejsme galavečer klasického boxu, ale galavečer profesionálního boxu a K-1.”
{ Pár otázek na závěr: }
“Lucerna – srdcovka
respekt – povinost
rodina – starost, nevzdat to
Jiří Procházka
Mohamad Ali – pořád si to pouštím
Oktagon – velké dobré divadlo
sláva – pomíjivost
fotbal – vzpomínky
tetování – koníček
bojové sporty – rodina číslo dvě
V této chvíli nevím, co bude zítra. Prostě nevím, co mi dovolí produkovat a co ne. Prostě nevím. Bych měl dát dotaz na Ministerstvo, co můžu dělat.
Živím se produkcí akci, které nebyly. Otevřel jsem Barber shop, který mi zavřeli. Tak prostě fakt nevím, co bude zítra. Ale věřím, že ten rok nebude horší než ten minulý.
Jinak v amatérském boxu je spousta šikovných kluků, kteří nechtějí přestoupit do profi, protože jim ten amatérský box víc vyhovuje. Tak o těch asi neuslyšímeme, kromě nějaké Olympiády. “
Nelíbí se mi ten systém, kdy tady frajerovi domluví zápas s někým, kdy víš, že nad ním vyhraje. Udělá mu skóre. Pak třeba se skóre 2:0 jde do ciziny shrábne prachy jede domů, pak tady vezme další dvě okurky a skóre najednou 4:1. Prostě ten systém je tady špatně. Stalo se mi, že jsem měl zápasníka, který měsíc před Lucernou se najednou dívám, že má zápas. Tak volám jeho manažerovi. Počkej, co ten zápas, co když dostane KO. A on, neboj to je v pohodě, to je na výhru. Úplně se mi tento systém prostě nelíbí. Jsou tu snahy o změnu, ale ten systém momentálně funguje takto. Já jsem toho názoru, že by měli spolu jít ti nejlepší s nejlepšími. Pak se není čemu divit, že mnohdy ta kvalita v tom amatérském boxu je někde jinde. Tam nemůžeš říct v pyramydě, že s ním zápasit nechceš. Bohužel scóre na boxrecu je momentálně něco, co jde vidět na první pohled.
{ Zkrátka skóre na scoreboxu 10:0 ještě nemusí znamenat, že je to super boxer. Záleží taky s kým zápasil. }
“Doufejme, že ten příští rok bude lepší.”
{ Děkujeme na rozhovor }